لطفا مجموعه را انتخاب نمایید

جستجو سوالات متداول
مشاهده تمام سوالات متداول

مشکلات مربوط به اینترنت و VPN را از اینجا ببینید.

مشکلات و سوالات میل

سوالات متداول - همه سوالات متداول

سعی در ورود همزمان از بیش از یک دستگاه .در صورت مشاهده این خطا، یا خود کاربر از دستگاه دیگری به سیستم ورود نموده است که میبایست از آنجا logoutنموده، سپس اقدام به login از دستگاه جدید نماید و یا شناسه فرد توسط کاربر دیگری در حال استفاده می باشد که جهت رفع مشکل از طریق پورتال پویا، منوی فناوری اطلاعات / سوابق عملیات / گزارش کارکرد اینترنت، با شناسه و رمز اینترنت ورود نموده و ارتباط فعال را Disconnect نمود ودر انتها اقدام به تغییر رمز اینترنت نمود.

 

در صورت اتمام حجم دانلود اختصاص یافته به کاربر در ماه، و تلاش کاربر برای لاگین به هات اسپات، این خطا اتفاق می افتد. جهت افزایش شارژ بایستی از پرتال حجم خریداری کنند.

 

در صورت نداشتن مجوز اتصال به اینترنت در بازه زمانی این خطا اتفاق میافتد .بازه زمانی مجاز گروه های کاربری مطابق جدول زیر است

بله، به منظور مشاهده میزان اینترنت استفاده شده، دلیل عدم اتصال به اینترنت و برخی گزارشات دیگر در رابطه با اینترنت، از طریق لینک گزارش کارکرد اینترنت که در پورتال وجود دارد استفاده کنید.
بله- حجم ترافیکی در ابتدای هر ماه شمسی برای هر کاربر اختصاص داده می شود.در صورت اتمام حجم دانلود ماهانه و نیازبه حجم بیشتر، امکان خرید شارژ به میزان یک گیگابایت از طریق پورتال پویا، منوی فناوری اطلاعات / مدیریت شناسه ها، گزینه خریدشارژ اینترنت وجود دارد. شارژ خریداری شده و یا شارژ استفاده نشده به ماه بعد منتقل نمی شود.

در صورت بروز مشکل در ارتباط با اینترنت دانشگاه، میتوانید با مراجعه به سایت کامپیوتر دانشکده خود از کارشناسان مستقر راهنمایی بخواهید. کلیه فایلهای راهنما در زمینه اینترنت دانشگاه در سایت مرکز فناوری اطلاعات موجود میباشد.

 

دانشجویان می توانند از طریق پرتال دانشجویی درخواست ایمیل کنند. سیستم بصورت پیشفرض شناسه ای برای دانشجو ایجاد می کند و از پرتال می توان شناسه دلخواه را جایگزین کرد.

اساتید می توانند درخواست دریافت شناسه ایمیل را از طریق رئیس دانشکده ارسال نمایند و در ادامه از طریق تماس با واحد پاسخ گویی مرکز فاوا (داخلی 3030) روند دریافت شناسه را پیگیری نمایند.

کارکنان نیز از طریق پورتال و گزینه " تغییر رمز عبور و ایجاد پست الکترونیک " ، چنانچه شناسه ایمیل نداشته باشند می توانند درخواست دهند و اگر داشته باشند می توانند تغییر رمز دهند

 

اساتید از طریق تماس با واحد پاسخ گویی مرکز فاوا (داخلی 3030)، می توانند رمز جدید بگیرند.

دانشجویان و کارکنان از طریق پرتال می توانند رمز عبور را تغییر دهند.

  • سربرگ برنامه ریزی و توسعه منابع، فناوری اطلاعات، مدیریت شناسه- تغییر رمز عبور و ایجاد پست الکترونیک

 

به علت کمبود فضا ، افزایش حجم تنها با موافقت مدیریت مرکز فاوا صورت می گیرد اما بهتر است ایمیل هایی که نیاز نیست پاک شوند.

 

 

بعد از اتصال به سیستم پست الکترونیک و انتخاب ایمیل مورد نظر ، انتخاب گزینه more ، انتخاب download  و انتخاب source.eml  ایمیل مورد نظر را  save  نمایید

 

مطابق مراحل 1تا 4 شکل ، می­ توانید فولدر جدید ایجاد نمایید و برای حذف و یا خالی کردن فولدر مورد نظر کافی است فولدر را انتخاب نمایید و سپس روی چرخ دنده که در شکل ‏مشخص شده کلیک کنید و در نهایت گزینه حذف و یا خالی کردن فولدر را انتخاب نمایید.

3

 

بعد از اتصال به سیستم پست الکترونیک ، ایمیل مورد نظر را انتخاب و گزینه spam  را از منوی بالای صفحه انتخاب نمایید

بعد از اتصال به سیستم پست الکترونیک ، وارد پوشه spam  شده ، ایمیل مورد نظر را انتخاب و از منوی بالای صفحه گزینه  notspam  را انتخاب نمایید

  • شناسه مقصد مشکل دارد (شناسه مقصد وجود ندارد یا حجم فضای ایمیل شناسه مقصد پر شده است ) ، یا اینکه ممکن است سرور ایمیل دانشگاه در black list  سرور domain  مقصد قرار گرفته باشد .

بایستی اکانت شما حداقل 2500 اعتبار داشته باشد (افزایش اعتبار: سربرگ مالی پرداخت الکترونیک- انتخاب خدمات دانشگاه)

شارژ: سربرگ برنامه ریزی و توسعه منابع، فناوری اطلاعات، مدیریت شناسه، خرید شارژ اینترنت

این آنتی ویروس در تعداد محدود قابل ارائه برای رایانه های شخصی کلیه اعضاء هیات علمی و کارکنان  محترم دانشگاه و دانشجویان می باشد.

تا تاریخ آبان ماه سال 1399  دارای اعتبار می باشد.

photo_2023-07-16_08-53-33.jpg

کانال تلگرام

2048px-Instagram_icon.png

اینستاگرام

photo_2023-07-16_08-53-33.jpg

لینکدین

photo_2023-07-16_08-53-33.jpg

یوتیوب