دبیر انجمن علمی Game دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هدف ما از طراحی مسابقۀ اتاق فرار، آشنایی دانشجویان، مخصوصا ورودی‌های جدید با محیط و تاریخ دانشگاه در قالب بازی است.
حامد دوستی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: اتاق فرار یک بازی ماجراجویی و متشکل از تیمی است که وارد اتاقی با سناریو و داستانی خاص می‌شوند. برای اینکه از اتاق بیرون بیایند، باید معماها و قفل‌هایی را حل و رمزگشایی کنند. اتاق فرار برخلاف بازی‌های رایانه‌ای که با الهام از دنیای واقعی طراحی شده‌اند، از بازی‌های رایانه‌ای الهام گرفته شده است.
وی ادامه داد: ما این مسابقه را در قالب ربات تلگرام طراحی کردیم. فردی داستان را روایت می‌کند و تیمی که تشکیل می‌شود، همراه با آن فرد وارد بازی می‌شوند. فرد اتفاقاتی را که برایش می‌افتد در قالب ربات برای تیم می‌فرستد و هر تیم باید او را راهنمایی کند تا بتواند رمزگشایی‌ها را انجام دهد.
دبیر انجمن علمی Game دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: سناریویی در نظر گرفتیم که افراد بتوانند با تمام دانشکده‌ها در زمان تاسیسشان آشنا شوند.
حامد دوستی دربارۀ ایدۀ این مسابقه گفت: سه ماه پیش، دانشگاه صنعتی شریف مسابقه‌ای اجرا کرد که تقریبا مشابه مسابقۀ ما بود و بسیار استقبال شده بود. ما شبیه آن مسابقه را برای دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کنیم و دلیل اصلی‌مان آشنایی با محیط و تاریخ دانشگاه است.
وی افزود: تاکنون 75 تیم سه الی چهار نفره در این مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز پنج روز فرصت برای ثبت‌نام باقی است. امسال به‌دلیل بیماری کرونا مسابقه به‌صورت آنلاین بود، اما از سال بعد این برنامه را داریم که برای ورودی‌های جدید این مسابقه را به‌صورت آنلاین و حضوری (هیبرید) برگزار کنیم.
شایان ذکر است که برگزاری این مسابقه به‌دلیل مشکلات سراسری اینترنت، به هفتهٔ آینده موکول شده است.


خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: سحر کارگر
دبیر کارگروه پوشش خبری: یگانه تقی‌زاده

photo_2023-07-16_08-53-33.jpg

کانال تلگرام

2048px-Instagram_icon.png

اینستاگرام

photo_2023-07-16_08-53-33.jpg

لینکدین

photo_2023-07-16_08-53-33.jpg

یوتیوب